torstai 12. maaliskuuta 2015

Juokseminen vs.ryhmäliikunta ja arjen aikataulutus.

Moikka

Olen tässä viime aikoina miettinyt, että miten paljon helpompaa treenaaminen on, silloin kun voi juosta, eikä tarvitse olla ryhmäliikuntatuntien aikataulujen armoilla. Viikolla mulle paras aika treenata olis joko 14-15 välillä tai sitten 18.30-21 välillä. Ryhmäliikuntatunnit on taas yleensä heti aamulla, sitten päivällä ei ole mitään ja illalla yleensä 19 aikaan alkavat vikat tunnit, tosin eivät tietty sitten vältsiin just ne omat lempparit ;).
Tällä hetkellä tuntuu, että esim Xycling-tunnit on todella epäsynkassa mun elämän kanssa. Ja tällä hetkellä just se spinni olis se mun juoksua korvaava treeni, koska en oikein mitään hyppyjumppaakaan pysty tekemään.

Jospa nyt mietin esim tätä viikkoa:
Maanantaina oli lepopäivä, mutta enpä olisi edes treenaamaan päässyt, koska päivällä olin töissä ja ryhmäliikuntatunteja ei tietenkään ole esim 14-15 välillä viikolla ollenkaan vaan alkavat sitten 17 maissa, jolloin mä olen jo lasten kanssa kotona ruuanlaitossa jne. Sitten on miehen treenit. Lapsiparkin käyttö ei viikolla tule kyseeseen, koska lapset on ollut jo päivän hoidossa, niin en todellakaan vie sit enää illalla parkkiin. Kerran esikoisen kanssa sen testannut ja totesin,että se ei vaan käy.

Tiistaina olis periaatteessa mulle suht sopivaan aikaa spinni, mutta tällä viikolla päädyin kaverin kanssa salille.

Keskiviikkona sama juttu ku maanantaina ja torstaina ja perjantaina spinnit on viiden maissa myös, mikä ei vaan meidän arjessa oikein pelitä.

Viikonloppuna on sitten vähän parempi mahdollisuus treenata ja nytkin olen lauantaiksi varannut spinnin heti aamupäivälle, niin on sitten pois alta ja koko loppupäivä aikaa tehdä muuta. Iltapäivän tunnit on siitä tylsiä, että ne vie ison osan päivästä ja on vähän hankalaa, jos on menojakin viikonloppuna.

Niin ja sitten jos se tunti aikataulullisesti sopiskin niin todennäköisesti jonoa on jo 20+ tyyppiä edellä, niin saat sitten vielä jännätä, että pääsetkö. Tämä siis jo usein vaikka varais ajoissa, saatika jos koitat edellisenä tai samana päivänä varata...

Jos mä taas voisin juosta, niin aikataulut olis niin helppo säätää. Kesäisin juoksin usein jopa illalla tosi myöhään jos en muuten ehtinyt tai sitten välillä olen tehnyt pikasen lenkin päivällä töiden ja lastenhaun välissä, jos ei ole illalla ollut aikaa. Lisäksi siihen lenkkiin ei oikeasti mene muuta aikaa juurikaan, kun se mitä sen lenkin juokseminen ottaa. Tunnille pitää lähteä ajoissa ja sitten sieltä kotiutuminenkin kestää eli ainakin reilun tunnin saa siihen päälle varata pelkkiin siirtymisiin jne. Lisäksi pitää sitten tosiaan olla sen kellon kanssa liikkeellä, lenkki taas voi tarvittaessa joustaa.

Eli siis kyllä se elämä on vaan paljon helpompaa kun voi juosta!

Että semmosta. Tässä sitten ihmettelen, että miten ihmeessä mä saan treenattua? En tiedä. Nyt tulee onneks tehtyä kotitreenejä keskivartalolle, kun aloitin Tikiksen vatsalihashaasteen. Ei ole muuten ihan kevyitä ja vasta 2 treeniä tehty!

Lisäksi Sportissa oli aika kiva treeni, Supersarja, jossa on 2 osaa. Tiistaina tehtiin osa 2 ja oli kyllä aika kova treeni. Lisäksi tiistaina testasin jalkaa juoksumatolla. Juoksin 10 minsaa eri vauhdeilla. Jalka ei varsinaisesti sattunut, mutta ei se kyllä normaalikaan ole vielä.

Tänään oli kyllä niin viittä vaille, etten lähtenyt lenkille, koska ilma oli aivan ihana ja treenata olis tahtonut. Ehkä huomenna?
Ihana aurinko heti aamusta <3

Ai niin, keskiviikkona kävin pitkästä aikaa kampaajalla :)

Uus tukka :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun kommentoit :)