keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Onnea on lenkkikaverit :)

Moikka!

Olen juossut viime aikoina aika paljon yksin, koska mulla on ollut mahdollisuus juosta jo päivällä, jolloin kukaan mun lenkkikavereista ei pääse mukaan. Yksin juoksemisessakin on toki puolensa: vauhti voi olla just sellanen kuin sinä päivänä hyvältä tuntuu ja on kiva kuunnella hyvää musiikkia ja olla itsekseen.

Kuitenkin mä olen kyllä enemmän kaverin kanssa treenaaja. Lenkki tulee varmasti tehtyä, kun on sovittu (vaikka harvoin mulla on jäänyt nykyään enää lenkit väliin), on kiva vaihtaa juorut samalla ja toisaalta toisen kanssa juostessa voi kovalla lenkillä saada itsestään enemmän irti tai sitten taas rauhallinen vauhti on helpompi pitää, kun samalla pitää pystyä juttelemaan. Treenit on myös usein helpoin tapa järjestää aikaa ystäville. Kovin usein ei ole aikaa sekä treenille että vaikka kaverin kanssa kahvittelulle, joten helpointa on järjestää tapaaminen treenien merkeissä. Toki mulla on myös ystäviä, jotka ei juokse, joten heidän kanssaan tulee sitten nähtyä muissa merkeissä. :)

Viime viikon treenit näytti siis tältä:
Ma: juoksu 7,1 km 45 min
Ti: kahvakuula + lämmöt matolla yht 30min
Ke: lepo
To:lepo
Pe:juoksu 7 km 43 min
La:lepo
Su: juoksu 15 km 1h53min

Sunnuntaina juoksin siis pitkästä aikaa pidemmän lenkin. Tää oli eka pitkis maran jälkeen. Muut on olleet max 10 km eikä niitäkään kovin montaa ole ollut. Olin sopinut kaverin kanssa juoksutreffit ja toinen kaveri tuli vielä osaksi lenkkiä mukaan. Oltiin sovittu jo valmiiksi, että pyritään juoksemaan todella rauhassa. Mä otin itelleni tavoitteeksi pitää sykkeet 2-3 tasolla. Käytännössä kakkostasolla pysyminen tuolla reitillä oli kyllä hankalaa, koska reitti on aika mäkinen. Puolisen tuntia kuitenkin oli syke 2- tasolla, tunnin verran 3-tasolla ja loput sitten 1 -ja 4 tasoilla, eli ihan hyvin kuitenkin onnistuin ja tuntuma oli koko ajan sellainen, että kevyesti mennään. Oli kyllä tosi kiva juosta porukassa. Yksin pitkikset tuntuu niin paljon pidemmiltä ja olis varmasti toi vauhtikin noussut kovemmaksi. Ilmakin oli vielä mitä mainioin, raikas ja aurinkoinen, joten kyllä kelpasi hölkötellä hyvässä seurassa <3

Maanantaina pidinkin lepopäivän, jotta varmasti olisin iskussa tiistaina. Ollaan nimittäin Hannan kanssa jo pidempään puhuttu yhteislenkistä ja tiistaina sitten vihdoin päästiin yhdessä juoksemaan :). Hanna oli suunnitellut meille kivan reitin, joka suurimmaksi osaksi oli mulle uusi. Reitti oli tosi kiva ja matka taittui tosi äkkiä, kun suut vaahdossa höpötettiin koko lenkin ajan. Lenkistä tuli yhteensä 11 km, joten oikein sopiva iltalenkki. Kiitos Hanna seurasta :)
#runfie :) Rillit huurussa ja hymyssäsuin :)

Hanna järjestää myös lauantaina yhteislenkin bloginsa lukijoille ja mäkin pääsen tällä kertaa mukaan! Ekaa kertaa siis polkujuoksulenkille, jes :). Kiva kokeilla uusia juttuja ja yksin mä en kyllä metsään lähde, kun en omista mitään maailman parasta suuntavaistoa, niin saattaa olla, että olisin eksynyt juoksija sen jälkeen ;).

Muuten tän viikon suunnitelmat menikin vähän uusiksi. Olin perjataiksi varannut jumpan, mutta tulikin töitä, niin en sitten sinne pääse. Sen sijaan pidän sitten perjantaina varmaankin lepopäivän. Huomenna olis tarkotus hölkötellä joogaan ja sunnuntaiksi varasin vielä Powerin, niin ei mee ihan pelkäksi juoksenteluksi tämä viikko.

Juoksetteko te mieluummin yksin vai kaverin kanssa? 

Palaillaan taas,

T :)

6 kommenttia:

  1. Mahtavaa, että käytiin lenkillä yhessä. <3 Mennään toistekin ja kiva kun pääset lauantaina lenkille! Mä tykkään juosta niin yhessä kuin yksinkin. Molempi parempi :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti uudestaan lenkille :). Nähdään lauantaina :)

      Poista
  2. Mä vielä toistaiseksi mieluummin juoksen yksin kuin kaverin kanssa, kun edelleenkään en ole päässyt "yli" siitä puuskuttamisongelmasta. :D Vaikka kuinka hiljaa hissuttelen, niin ei pysty puhumaan puuskuttamatta! Pitäisköhän opetella hengittämään?! Keväällä ja kesällä kävin kyllä kaverinkin kanssa juoksemassa, mutta harvoin oon niin vaitonainen juttukaveri kuin silloin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kaverin kanssa kyllä olis kiva voida samalla jutellakin :)

      Poista
  3. Kivalta kuulostaa! Mä olen muutaman kerran juossut Kristan (RunAwayMama- blogista) kanssa. Ne ovat olleet tosi hauskoja lenkkejä. Yhdessä juokseminen on kivaa, vaikka tykkään juosta myös yksin. Mullakin on mennyt viikon treenit uusiksi, kun oon ollut kipeä. Nyt onneksi jo paranemaan päin, vaikka syönnin antibiootteja tulehtuneisiin poskionteloihin. Ensi viikolla taas uusin voimin,

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paranemisia sinne :). Ärsyttävää kun just kun on hyvässä vedossa niin iskee joku flunssa pilaamaan kaiken :(. Toisaalta välillä oon miettiny omalla kohdalla, että ehkä se kroppa silloin just kaipaa lepoa ja siksi iskee flunssa? Kivaa alkavaa viikkoa :). Oonkin lukenut noista teidän lenkeistä :)

      Poista

Kiva, kun kommentoit :)