keskiviikko 27. elokuuta 2014

Pystynkö mä siihen?

Moikka!

Terveisiä pitkikseltä :). Eilen juoksin siis elämäni pisimmän lenkin ja nyt mennään jo toisiksi pisimmissä treenilenkeissä eli 25(,5) kilsaa. Aikaa meni 3 tuntia.Ja kyllä se siltä tuntuikin!

Pääsin lähtemään lenkille vasta puol kasilta, mikä oli kyllä siinä mielessä hyvä, että aiemmin olis tullut ukkosta ja kaatosadetta niskaan, nyt vältyttiin siltä. ;) olin syöny ruuan viiden maissa, ja olin ajatellut syödä vielä jotain pientä ennen lenkkiä, mutta en sit ehtinytkään, kun olin tytön vanhempainillassa.

Juoksin ensin meidän normaaliin treffipaikkaan ja siitä jatkettiin sitten yhdessä kaverin kanssa ja otettiin vielä kolmaskin kaveri mukaan matkalta. Mä ostin kompressiosäärystimet ja ajattelin niitä testata tällä lenkillä ja ison osan matkaa olivatkin jalassa, mut sit alkoivat jotenkin ahistamaan ja rullasin ne nilkkoihin ;).

Aika raskaalta tuntui kyllä jostain 17 kilsasta alkaen, sekä jaloissa, että muutenkin, mutta varmaan alko kyllä oikeesti olemaan energiat vähissä. Muutaman glukoosipastillin napsin matkalla, mutta ehkä pitäs noilla reissuilla olla jo jotain tujumpaa mukana? Ja ehkä olisin vielä reilummin voinut syödä päivällä? Sain onneksi hyviä vinkkejä geeleistä tänään Sporttaillaa- blogin Hannalta :). Täytyy alkaa niitä testaamaan.

Yksin toi matka olis kyllä ollut aika paljon vielä raskaampaa. Kiitos siis mun ihanille lenkkikavereille. Kumpikin juoksi elämänsä pisimmän lenkin eilen ja toisen kaverin oli tarkotus juosta vaan 10 kilsaa, mutta juoksikin melkein 18!!!. :) Oon superylpeä molemmista mimmeistä! Jos mä sen maratonin maaliviivan yli pääsen, niin todellakin osa kunniasta kuuluu mun ihanille juoksukavereille. <3 Ja mun miehelle, joka eilenkin kysyi lenkin pituutta ja kun sanoin että pitkä, niin totesi "okka, no nähdään sit huomenna" :D mukisematta on hoitanut lapset, jotta mä pääsen juoksemaan (toki tää toimii molempiin suuntiin). Vähän pimeenä se mua taitaa pitää kyllä ;).

Vähän kyllä harmittaa, kun sykemittari tilttas loppulenkistä eikä tallentanut eilistä lenkkiä :(. En siis tiedä sykkeitä, kaloreista sen verran et pari kilsaa ennen loppua oli melkein 1900 kaloria kulunut.

Selvisin siis kunnialla kotiin ja tänään kyllä tuntuu jaloissa! Nyt koitan palautua lauantaiksi, jotta
pääsee siellä sitten kunnolla juoksemaan hyvää aikaa! Tänään kävin hakemassa paidan ja muut vermeet Stadiumista. Lisäksi ostin myös palkkaria, koska ei varmaan kyllä haittaakaan ole semmosta treenin päälle ottaa.

Mutta joo, kyllä kieltämättä eilen kävi mielessä, että olin aivan loppu jo ton 25kilsan jälkeen ja maratonilla on sit vielä piiitkä matka edessä. Pystynkö mä siihen? Ehkä kun tankkaus on kunnossa ja ottaa energiaa myös juoksun aikana ja muistaa juoda tarpeeksi ja jalat turtuu kipuun, ni siihen pystyy?



2 kommenttia:

  1. Todellakin pystyy :) 25km:n kohdalla oot jo kääntynyt takaisin päin.. enää 17km jäljellä :D Maratonilla tilanne on niin uus ja eri, joten siinä painelee vaikka kuuhun ;) Ihanaa, että sulla on kotijoukot tukemassa harrastusta, ja hyviä lenkkikavereita myös mukana matkassa! Kuinkas pitkä sun ohjelman pisin pitkä on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ilman tukijoukkoja tästä ei tulis mitään ja olis kamala lähteä lenkille jos olis aina kauhee vääntö niistä. Mun pisin on 30 kilsaa. Se on syyskuun loppupuolella. Itseasiassa Rantakymppi-viikolla :)

      Poista

Kiva, kun kommentoit :)