keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Tiukkaa treeniä, aikataulujen pohtimista ja ajatuksia "kesäkunnosta"

Moikka!

Tällä viikolla meni taas kalenterin kanssa pähkäilyksi, miten ehdin juosta 3 lenkkiä, käydä salilla ja vielä joogassakin ilman, että tulee 5 päivän treeniputki.Sunnuntai meinaan muuttui lepopäiväksi, koska sainkin ajan hierojalle, joten kymppi on juostava jo lauantaina.

Eilen päädyin siis tekemään yhdistelmätreenin: mulla oli lenkkipäivä (7 kilsaa kiihtyvää juoksua) ja salitreffit sovittuna illaksi. Mietin ensin, että juoksisin salille, mutta kuuma ilma +reppu ei jotenkin houkuttanut. Päädyin sitten siihen, että juoksin ensin ennen treeniä alkulämmöksi 1,5 kilsaa ja salitreenin jälkeen sitten 5 kilsaa kiihtyvää sillai, että aloitin n. 7 min/ km ekan kilsan ja joka kilsalla lisäsin vähän vauhtia niin, että vikalla kilsalla vauhti oli 6.22-5.30/min km. Oli muuten aikamoinen setti toi yhdistelmä! reilu tunti meni yhteensä juoksuun + saliin ja kaloreita palo reilu 500. Puol kilsaa jäi kilsat vajaaksi, mut ei kai se oo niin justiinsa :)

Tehtiin sama ohjelma, mitä tehtiin tossa aiemminkin, mutta nyt lisättiin jo pikkusen painoja ja taidettiin tehdä pikkasen nopeemmassa tahdissakin vielä koko setti. Siltä se kyllä tuntukin. Mulla oli paikat vieläkin sen Powerin jäljiltä hellänä, mutta tänään ei tunnu enää oikeestaan missään. Ehkä ihan vähän ojentajissa?

Eilen sain gradua aika mukavasti tehtyä, joten päiväkahvit päätin nauttia rauhassa pihalla ja sopivasti uus Fit tipahti luukusta.
päiväkahvi auringossa

Tänään olis tarkotus taas juosta illalla seiska. Uudessa MeNaiset Sportissa oli muuten aika hyvän oloinen treeni juoksijalle, jonka vois hyvin yhdistää lenkkiin. Täytyy testata jossain vaiheessa!
MeNaiset Sport 
Torstaina sitten joogaan ja perjantaina lepoa. Lauantaina sit reilu 10 ohjelmassa (ja aamupäivällä keikka) ja sunnuntaina sitten taas hierojan käsittelyyn...jännä nähdä miten jumissa jalat taas on ton puolikkaan jäljiltä.

Eilen illalla kattelin muuten, kun Suurin Pudottaja- kilpailijat juoksivat puolikkaan. Se oli aika liikuttavaa katsottavaa. Voi vaan kuvitella miten voittajafiilis heillä oli, kun maaliin pääsivät! Moni heistä ei varmasti olis ikinä uskonut juoksevansa (tai ees kävelevänsä) puolikasta! Se on kyllä niin koukuttava ohjelma! Jenkkiversiota on tullu kans useampi kausi katsottua!


Oon tässä itekin miettinyt tota "kesäkuntoa" tai "bikinikuntoa" kun sitä nyt joka paikassa taas toitotetaan. Mä en oo varmaan minkään virallisen mittapuun mukaan millään lailla "bikinikunnossa". Mullahan on siis tossa mahassa läskiä, eikä sixpackistä tietoakaan. Ja jenkkakahvatkin on. Silti mä oon paremmassa kesäkunnossa kuin vuosiin! Mua jotenkin niin välillä ärsyttää se vouhkaaminen! Ehkä siksi, että mä en ite oo hoikka, enkä varmasti ole kovin kaunis bikineissä. Aion silti sellaset päälleni varmasti jossain kohtaa tänä kesänä vetää. Sori vaan, jos siitä joku vaikka saa jonkun ällötyskohtauksen, kun grillaan masumakkaroitani :D :D.

Kyllä mäkin tässä aion vielä pari kiloa pudottaa ja jospa toi kroppakin tossa treenatessa kiinteytyis. Mutta toisaalta mä aion myös nyt iloita siitä, että oon pudottanut kevään aikana yli 8 kiloa, mä oon enää tosi lievästi ylipainonen ja mulla on hyvä fiilis. Mä pystyn juoksemaan ja treenaamaan muutenkin ja en oo varmaan koskaan ennen ollu näin hyvässä kunnossa. Mä olen siis omassa kesäkunnossa ja se saa kelvata muillekin :)

Tämmöstä tänään :). Sori pieni avautuminen. ;)
Auringonlasku eilen :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva, kun kommentoit :)